nettet kunne brukes mer til læring og mindre til administrasjon 
- alle læringsressurser var pedagogisk tilrettelagt
 
- læringsmiljøet var fullstendig intuitivt i bruk
 
- deltakere enkelt kunne produsere alle typer dokumenter og digitale objekter
 
- mer enn tretti ulike oppgavetyper var tilgjengelig for alle som ville lage egne, interaktive oppgaver
 
- deltakerne selv kunne tildele lese- og redigeringsadgang til sine objekter
 
- alle deltakere kunne samarbeide om prosjekter, med direkte tilgang til felles arbeidsdokumenter og læringsressurser
 
- en rekke effektive kommunikasjonsverktøy var lett tilgjengelig
 
- verktøyet var spesielt utviklet for mappevurderingsformål
 
- alle læringsressurser var tilgjengelig når som helst og hvor som helst
 
- læringsomgivelsene var spesielt godt tilrettelagt også for funksjonshemmede brukere
 
portfolio.no
nyutviklet læringsarena og produksjonsverktøy